20070930

rindu dendam oleh r.azmi

demi alam yg luas
bebaskan beta lepas
agar cinta abadi
dapat ku nikmati

memang cinta itu buta tak mengenal sgalanya
namun beta tak berdaya hanya aku berserah
oh tuhan yg berkuasa!!
lihatlah aku kecewa.

demi alam yg luas bebaskan beta lepas!

tapi kini ku rela
walau d lamun asmara
hanya ku bawa berdiam
segala rindu dendam

oh tuhan yg berkuasa!sampaikanlah maksud BEta
demi alam yg luas
bebaskan beta lepas

agar cinta abadi
dapatlah ku Nikmati.

lagu/lirik-r.azmi

rindu dendam pada saya menggambarkan prasaan R . azmi yg sebenar di kala itu... ooooh meremang bola roma aku mengenangkannya,lagi2 masa aku rekord lagu tu... sedih.. hidup dia memang sedih dan penuh misteri.aku tanya pak kassim, kenal tak r.azmi, beliau kata" tak pernah cakap ngn dia, walau pun pernah lepak minum teh skali kat warung,kerana r.azmi seorang 'loner'". pergh.
smoga R.azmi dan lagu lagu lunaknya senantiasa diingati dan dikasihi sebagai inspirasi kepada saya,kita dan juga generasi2 yg akan datang.

mari bersama sama menyokongnya dgn klik d sini----->hidup R.Azmi!!

rikhail drinwaz

7 comments:

Anonymous said...

awak pun mcm R.Azmi.
Loner tak ingat.
Kalau boleh nak hidup sorg sorg kat dunia ni.

d.

fretbutter said...

yeah!!

ako sokong!!

Pendeklamasi Sajak said...

dulu inspirasi kurt
skunk R.Azmi

tp indon dl inspirasi Iwan Fals
skunk pon sama ...
sbb 2 mereka berjaya terjah
malaysia..sebab dah kaji petanya..

Sta Treq said...

ho...
lgu pnoh mkna...
mmg sempoi...

Anonymous said...

MANTAP PADU BOLEH BAWA BERADU LAGU NI

The Lala said...

lagu nie sedih.. abg bawak best tapi r. azmi bawak memang sedih..

MaSteR HaTeR said...

Salam Abg LoQue..
Saya minat sangat ngan lagu nie, Abg mmg sesuai bawa lagu klasik yang mcm nie..?
Lagu nie penuh makna,ia menggambarkan perasaan seseorang..
begitu gak ngan lagu Abg LoQue, 'ChiNtA'..I Like This Song

"Puji Jangan Sampai Kecewa" :)

Boleh ke Abg bg kod gitar lagu nie kat saya..?Saya nak belajar bawa lagu nie..mana le tau,kot2 blh Duet ngan Abg LoQue utk bawa lagu nie D suatu hari nnt..?hehehe6..
kolo Abg blh kongsikan ape2 ngan Saya,Abg boleh email saya..
master_hater6@yahoo.com